KAIP PIRKTI IR RUOŠTI MAISTĄ

 

Mitybos įtaka sveikatai nenuginčijama. Teoriškai susipažinus su sveikos mitybos principais ir pasiryžus jais vadovautis, svarbu išmanyti, kokį maistą pirkti ir kaip jį paruošti. Neužtenka nusipirkti sveikatai naudingų pagrindinių produktų - iš jų gaminant patiekalus reikia dėti kuo mažiau kenksmingų priedų, tokių kaip riebalai, druska ir cukrus. Laikydamiesi kelių paprastų taisyklių, galėsite nesunkiai pasigaminti sveikų ir skanių valgių sau ir visai šeimai.

 

 

KAIP PIRKTI MAISTĄ

 

Daugelis žmonių, kas savaitę lankydamiesi prekybos centruose apsipirkti, stengiasi kuo greičiau tai atlikti tarsi nemalonią pareigą. Tačiau pirkti maistą reikėtų atidžiai, gerai apsvarstant, nes nuo to priklauso, ar sveiką maistą išsirinksite. Toliau pateikiami patarimai padės apsispręsti, kokius produktus rinktis maisto parduotuvėse.

 

 

NEIKITE Į MAISTO PARDUOTUVĘ IŠALKĘ

 

Maisto parduotuvėse pilna viliojančių, bet kaip tyčia sveikatai kenksmingų maisto produktų - pyragų, sausainių, saldainių. Išalkus ir kuo greičiau norint pasisotinti, šioms pagundoms atsispirti beveik neįmanoma, taigi alkanas pirkėjas vargu ar išeis iš parduotuvės įsigijęs sveiko maisto. Prieš eidami į parduotuvę pavalgykite, kad galėtumėte blaiviai apsispręsti, kokius produktus geriausia pirkti.

 

 

KAIP RINKTIS VAISIUS IR DARŽOVES

 

·      Rinkitės šviežius vaisius ir daržoves. Nors švieži vaisiai ir daržovės genda greičiau nei šaldyti ir konservuoti, tačiau juose kur kas daugiau vitaminų. Vaisių ir daržovių konservuose būna gausu druskos ir cukraus, o tai kenkia sveikatai.

·      Daržoves rinkitės mažesnes, jaunesnes, nes jose yra daugiau būtinų maisto medžiagų negu didesnėse, senesnėse. Apskritai kuo daržovės spalva sodresnė, tuo ji maistingesnė: pavyzdžiui, rinkitės ryškiai oranžines morkas ir tamsiai žalias lapines daržoves.

·     Paėmę vaisių ar dažovę apžiūrėkite, ar jis šviežias, nesudaužytas ir nesugedęs.

 

 

KAIP RINKTIS DUONĄ, MAKARONUS IR RYŽIUS

 

Perkant duoną, makaronus ir ryžius, svarbiausia išsirinkti kuo mažiau apdorotų grūdų gaminius. Rupi duona, nesijotų miltų makaronai ir rudieji ryžiai yra kur kas sveikesnis maistas už labiau apdorotų grūdų miltinius produktus. Pasidomėkite, ar jūsų perkama rupi duona yra iškepta su neskaldytais grūdais. Dažnai kepant juodą duoną įmaišoma sijotų kvietinių miltų. Renkantis makaronus nėra didelio skirtumo, ar pirksite šviežiai pagamintus ar džiovintus makaronus. Jų maistingumas iš esmės yra vienodas, tik minkšti makaronai yra brangesni.

  

KAIP RINKTIS MĖSĄ, PAUKŠTIENĄ IR ŽUVĮ

 

·      Svarbiausias kriterijus renkantis mėsą, paukštieną ar žuvį yra kuo mažesnis riebumas. Sveikiausia rinktis žuvį. Riebios žuvys, pavyzdžiui, skumbrės, lašišos ir upėtakiai, aprūpina organizmą naudingais riebalais, kurie padeda apsisaugoti nuo širdies ligų. Venkite žuvies pusgaminių, apvoliotų kiaušinio plakiniu ir džiuvėsiais, nes jie greitai genda.

·      Jei prieš virimą ar kepimą nulupsite paukštienos odelę, pasigaminsite palyginti neriebių patiekalų. Pirkdami mėsą, rinkitė gabalus, iš kurių išpjaustyti riebalai. Iš visų mėsos rūšių liesiausia yra elniena.

  

KAIP RINKTIS PIENO PRODUKTUS

 

·      Sveikiausia gerti nuriebintą pieną, nes jame beveik nėra riebalų. Pusiau nuriebintas pienas taip pat kur kas naudingesnis sveikatai, nes jame yra perpus mažiau riebalų nei nenugriebtame.

·      Sūris gali būti fermentinis (olandiškas, šveicariškas, Rokforo ar Parmos) ir nefermentinis (varškės sūris, mozarela). Nefermentinis sūris ir varškė yra sveikesni pieno produktai, nes paprastai jie būna liesesni nei fermentinis sūris.

·      Natūralus nesaldintas jogurtas yra sveikiausia jogurto rūšis. Vaisiniame jogurte būna daug cukraus arba dirbtinių saldiklių, pavyzdžiui, aspartamo, bei kitų tukinančių komponentų.