Kaip numesti svorį?

 

 

Dauguma žmonių numeta svorį tinkamai pakeitę savo mitybą ir gyvenseną

 

Kai kuriems žmonėms atsikratyti įpročio per daug valgyti lygiai taip pat sunku, kaip, pavyzdžiui, atprasti nuo narkotikų ar alkoholio. Atrodo, kad nutukusių žmonių poreikis valgyti yra didesnis, ir jiems suliesėti sunkiau, negu tiems, kurių antsvoris ne toks didelis. Geriausias būdas, kaip saugiai ir ilgam sumažinti svorį,- taip pakeisti savo gyvenseną: nuolat mankštintis ir valgyti mažiau kalorijų turintį maistą. Jūs turite pasirinkti tokią dietą, kurios galėtumėte laikytis visą likusį gyvenimą, o  ne vien iki tol, kol pasieksite norimą svorį.

 

Ilgas liesėjimo procesas

 

Svarbiau ne jūsų pirmoji sėkmė, o vėlesnė ilgalaikė svorio kontrolė. Nelaimei, daugelis žmonių, vos pasiekė norimą svorį, vėl grįžta prie ankstesnių mitybos įpročių, mažiau maitinasi. Neretai viskas baigiasi tuo, kad jie sveria daugiau negu prieš imdamiesi dietos.

    Dabar kai kurie specialistai mano, kad toks pakartotinis svorio metimas, kai paskui vėl nutunkama, sveikatai labai kenksmingas. Jau geriau per daug sverti visą laiką.

 

 

Mankšta būtina

 

Kad numestumėte svorio, stenkitės bent tris kartus per savaitę energingai pasimankštinti. Fizinės veiklos metu sudeginamos kalorijos ir padidėja bazinis medžiagų apykaitos rodiklis ( kalorijų kiekis, reikalingas organizmui ramybės būsenoje). Atsipalaidavimo, raumenų įtempimo ir stiprinimo pratimai padės atsikratyti riebalų ir išlavinti raumenis.

 

 

Ar nekenksmingos populiariosios liesinamosios dietos?

 

Nė viena dieta nėra universali. Tai matyti iš tos gausybės dietų, kurias rekomenduoja mitybos specialistai, iš daugybės populiarių knygų apie dietą parduotuvėse. Čia pateikiami glausit duomenys apie kai kurių dietų sudėtį, pranašumus ir daromą žalą, efektyvumą ir saugumą.

 

Rūšis

Racionas

Pranašumai ir žala

Efektyvumas ir saugumas

Vienarūšių produktų dieta

Tie patys arba vienos rūšies produktai, pavyzdžiui, vaisiai arba jogurtas

Jokių pranašumų. Paprastai kamuoja alkis, nuobodulys ir žarnyno sutrikimai

Nerekomenduotina. Prarandami raumenų baltymai, organizmas netenka skysčių. Neišvengiama kai kurių medžiagų stoka.

Ląstelienos dieta

Įvairūs daug ląstelienos turintys produktai, kaip antai švieži vaisiai ir daržovės, grūdai, riešutai

Galima pasisotinti negaunant per daug kalorijų. Dėl per didelio ląstelienos kiekio galimas vidurių pūtimas ir virškinimo sutrikimai

Saugus būdas suliesėti, bet tik tol, kol valgote įvairių gausiai ląstelienos turinčių produktų

Speciali nekaloringų skysčių dieta (mažiau nei 500 kilokalorijų per dieną)

Iš sojos miltų pagamintas gėrimas ir neriebūs pieno produktai, turintys daug baltymų

Neformuoja sveikos mitybos įpročių, būdingas pašalinis poveikis. Gali paūmėti medžiagų apykaitos sutrikimai. Būtina medicininė priežiūra

Gali pažeisti raumenų audinį, tačiau labai nutukusiems žmonės, kuriems nepadėjo kitos dietos, ši dieta gali būti efektyvi.

Mažai angliavandenių ir daug baltymų turinti dieta

Nedaug angliavandenių turintys produktai, po ne-daug gausiai baltymų turinčių produktų. Kalorijų kiekis neribojamas

Vienodas neskanus maistas, neracionali mityba. Daug riebalų. Jei ir suliesėjama tai ir labai nedaug

Gali pakenkti, nes netenkama organizmo skysčių ir audinių baltymų

Racionali reguliuojamų kalorijų kiekio dieta

Maistingų, neriebių produktų įvairovė. Kalorijų kiekis kontroliuojamas

Dauguma žmonių numeta svorio, jei perdien suvartoja ne daugiau kaip 1200-1500 kcal, reguliariai mankštinasi.

Rekomenduotina subrendusiems žmonėms. Ugdo sveikos mitybos įpročius, kurie išlieka ir po kalorijas ribojančios dietos

 

Ypatingos suliesėti padedančios priemonės

 

Liesinamosios tabletės

 

Liesinamąsias piliules vartokite gydytojui paskyrus ir jam prižiūriūrint.

·       Apetitą slopinantieji preparatai turi būti derinami su sveika mityba ir mankšta.

·       Apetitą slopinantys stimuliuojamieji preparatai vartojami tik trumpai, nes prie jų galima priprasti; gali būti pavojingi turintiems didelį kraujospūdį, sergantiems širdies liga, cukralige, glaukoma.

·       Diuretikai ir vidurius paleidžiantieji vaistai nepadeda sumažinti organizmo riebalų kiekio

 

 

Medicininis kišimasis

 

Sudėtingos operacijos atliekamos tik tada, kai nutukimas gresia gyvybei ir įprastos priemonės nepadeda. Jos, kaip paskutinė priemonė, taikomos tik tiems žmonėms, kurie sveria du kartus arba 45 kilogramais daugiau negu turėtų. Taikomos tokios priemonės:

·       Žandikaulių surakinimas- tada suvalgoma mažiau maisto

·       Skrandžio sukabinimas- sumažinamas skrandis

·       Žarnų dalies pašalinimas- pasisavina mažiau maistingų medžiagų.