Rūpinkitės savo svoriu

 

Daugelyje išsivysčiusių šalių didžiausia problema yra ne būtinų maistingų medžiagų stygius, o riebalų perteklius organizme. Šitaip yra todėl, kad žmonės per daug valgo, o mažai sportuodami nesudegina kalorijų pertekliaus.

Didžiojoje Britanijoje per daug sveria daugiau negu ketvirtis visų gyventojų, o bevaik trijų milijonų žmonių svoris pavojingai viršija normalų. Nutikimas gali sukelti daugybę sveikatos problemų: per daug sveriantys žmonės kur kas dažniau serga širdies ligomis, cukralige, ir kai kurių rūšių vėžiu.

Labai paprasta: daug valgai, mažai sportuoji ir metams bėgant vis labiau tunki. Jūsų kūno svoris bus pastovus tik tada, jei maisto energetinė vertė atitiks organizmo energijos poreikį. Jei kalorijų gaunate daugiau, negu reikia, arba imate mažiau mankštintis, jūsų svoris pradeda didėti. Jei norite išlaikyti normalų svorį, privalote išmokti valgyti ir mankštintis protingai.

 

 

Ar ne perdaug sveriate

 

Riebalai turėtų sudaryti maždaug 15- 20 procentų sveiko jauno vyro svorio ir apie 20-25 sveikos jaunos moters svorio. Senstant, ši dalis šiek tiek padidėja. Didesnis riebalų kiekis organizmui nereikalingas ir sveikatai žalingas.

 

 

Gyvenimo būdas: jokio saiko

 

Daugelis Vakarų šalių gyventojų turi nereikalingų riebalų ir per daug sveria. Manoma, kad  5 procentai ne tik kad per stori- jie nutukę. Žmogus laikomas nutukusiu jei sveria 20 procentų daugiau nei leidžia maksimali normos riba.

    Tiksliau nutukimo laipsnį galima nustatyti pagal kūno svorio rodiklį.

Šis dydis gaunamas, svorį (kg) padalijus iš ūgio (m) pakeltą kvadratu. Ir vyrams, ir moterims normalus svorio rodiklis- 20-25: jei jis didesnis nei 30 jūsų sveikatai gresia rimtas pavojus.

Idealus jūsų kūno svoris

Kiekvienas privalo žinoti, kiek turėtų sverti, atsižvelgiant į ūgį, amžių ir kūno sudėjimą. Jei sugebėsite maždaug tokį svorį palaikyti, jūsų organizmas bus sveikesni, geriau funkcionuos, jūs geriau atrodysite.