Ląsteliena

 

 

Ląsteliena, susidedanti iš nesuvirškinamų augalinio maisto dalelyčių, padeda išvengti koronarinės širdies ligos ir vidurių vėžio.

 

 

Ląstelienos, dar vadinamos celiulioze, yra grūdų luobelėje, vaisių žievėje ir minkštime, daržovių pluoštinėje medžiagoje. Virškinimo fermentai ląstelienos neskaido, todėl organizmas jos iš skrandžio ir žarnyno nepasisavina. Šios dalelės nėra maistingos, neturi energetinės vertės, tačiau tai būtina jūsų maisto dalis. Daug ląstelienos turintys produktai yra sotūs tačiau nekaloringi, taigi padeda sumažinti svorį.

    Ląsteliena- svarbiausias organizmo sveikatos laidas. Ji padidina išmatų kiekį, ir šitai skatina atliekų judėjimą per žarnyną. Be to, ląsteliena iš aplinkinių kraujagyslių įsiurbia vandenį ir taip suminkština išmatas.

Ląsteliena sušvelnina ir maistingų medžiagų absorbciją, iš žarnų į kraują. Dėl jos poveikio pasisavinama mažiau suvirškintų riebalų, todėl kraujyje sumažėja cholesterolio, o kartu sumažėja ir pavojus susirgti širdies ligomis.

Suaugęs žmogus per diena turėtų suvalgyti maždaug 25 g ląstelienos. Deja, įprastame vakarietiškame maiste, kuriame daug gyvulinių riebalų ir rafinuotų angliavandenių, ląstelienos dažnai trūksta.

 

 

Kaip patenkinti ląstelienos poreikį:

 

Štai keletas paprastų būdų, kaip pagerinti savo mitybą ir kasdien gauti 25 gramų ląstelienos normą.

 

 

Įspėjame:

Neprivalgykite iškart daug ląstelienos turinčio maisto, nes jūsų virškinimo sistema neturės laiko prisitaikyti, ir jums, ko gero, ims pūsti vidurius, pajusite pilvo spazmus. Ląstelienos koncentratus, pavyzdžiui, neperdirbtas sėlenas ar ląstelienos tabletes galite vartoti tik pasitarę su savo gydytoju.