Kaip sėkmingai mokytis ir išvengti streso, besiruošiant egzaminui ?

   Yra trys pagrindinės mokymosi rūšys: mokymasis pamėgdžiojant, mokymasis mėginant, klystant ir patiriant sėkmę ir mokymasis pažįstant. Lengviau mokytis, kai įtraukiami jausmai ir medžiaga sukaupiama įvairiais būdais. Mokydamiesi turėtume bandyti į mokymosi turinį, medžiagą ir mokymosi tikslą žiūrėti emociškai pozityviai- smalsiai, džiaugsmingai, entuziastingai. Toks nusiteikimas padės įvairiais būdais kaupti mokymosi medžiagą.

        Turėtume nuolat stengtis nustatyti tiesioginį ryšį tarp to, ko mokomės dabar, ir to, ką jau esate anksčiau išmokę. Turėtumėte suvokti ryšį tarp teorijos ir praktikos ir pagalvoti, kaip tai, ko išmokote, galėtumėte įgyvendinti praktiškai.Tuomet tai, kas nauja, nesunkiai susiesite su tuo, kas jau išmokta, ir tuo, ką išmokote, galėsite įvairiai naudotis. Tada mokymosi medžiagą, atsiminsite daug lengviau.

        Vidutiniškai mes atsimename:

       
Nuo to, kiek išlavėję preliminarūs mąstymo faktoriai:

        Lengviau problemą išspręsime tada, jei požiūris į ją bus pozityvus. Keturi bet kokios problemos sprendimo etapai yra:

        Kai esant tam tikroms aplinkybėms atrodo neįmanomas joks sprendimas, turime plačiau iškelti klausimą:

        Jeigu problemos negalima išspręsti ir taip, tada galbūt reikia pakeisti savo požiūrį į ją.

Koks mokymosi tipas Jums būdingas

        80 procentų žmonių yra vizualinio tipo atstovai. Tai reiškia, kad jiems giliausiai į atmintį įstringa tai, ką jie mato. Akustinio tipo atstovai lengviausiai prisimena tai, ką yra girdėję, ir mokymosi turinį geriausiai prisimena garsiai skaitydami ir kartodami. Kas priklauso motoriniam tipui, tas geriausiai įsimena tai, ką buvo užsirašęs.

        Tačiau ši klasifikacija yra tik apytikrė. Dauguma žmonių priklauso mišriam tipui ir mokosi individualiai. Svarbu išsiaiškinti kokiam tipui jūs priklausote. Tada sąmoningai galėsite naudotis geriausiais metodais. Taip pat labai svarbu žinoti, kur mokomasi geriausiai. Daugeliui žmonių tai yra nuosavas kambarys, ir jie mokosi prie rašomojo stalo, fotelyje ar lovoje.

        Kitas svarbus faktorius yra išnaudoti didžiausio darbingumo laiką. Todėl nustatykite, ar jūs ryto, ar vakaro žmogus, ir kuriuo dienos ar nakties metu esate darbingiausias. Sunkius darbus atlikite tada, kai esate darbingiausias.

        Kiekvienas žmogus turi individualų ritmą. Kai niekas netrukdo, mes kas dieną pabundame maždaug tuo pačiu metu ir vakare tuo pačiu metu pavargstame. Mūsų darbingumo kreivė taip pat paklūsta šiam ritmui. Deja, daugelis žmonių - dirbantieji dėl jiems nustatyto darbo laiko, mokiniai dėl paskirto pamokų tvarkaraščio - priversti užsiiminėti veikla nepaisydami vidinio ritmo. Tačiau tai nereiškia, kad negalime mokytis ne pagal savo ritmą. Šiaip ar taip, kiekvienas mokinys kasdien yra priverstas tai daryti, nes vos atsikėlęs vargu ar kas nors yra nusiteikęs mokytis. Rekomenduotina laikytis savojo ritmo. Jeigu įprasite kasdien mokytis tam tikru metu, taip bet kuriuo atveju jūsų rezultatai taps geresni. Organizmas pasiruoš šiam darbo grafikui.

        Galima išmokti teisingai išnaudoti laiką.Tie, kuriems iš tikrųjų sekasi svarbiems dalykams visada randa laiko. Rūpinkitės, kad niekas iš jūsų nepavogtų laiko. Pavogtas, tai yra kitų išeikvotas, laikas yra negrįžtamai prarastas.

        Pabandykite neutralizuoti arba pozityvumo link nukreipti baimės priepolius. Baimė yra blogiausias impulsas. Ji žmoguje išlaisvina hormonus, ir nors jų dėka kūnas pasiruošia siekti geriausių rezultatų, tačiau kartu jie blokuoja mokymąsi ir mąstymą. Taip pat gali pakenkti pyktis, pavydas ir neapykanta. Džiaukitės ateinančia diena ir sugalvokite du tris konkrečius planus, kaip norėtumėte geriausiai praleisti dieną.

        Išmokite sakyti "ne", išvengsite daugybės problemų ir vėlesnių trukdymų. Niekada nesijauskite įpareigoti daryti ką nors, ko verčiau atsisakytumėte.Taip pat atvirai pasakyti "ne" yra geriau nei dėl akių pasakyti "taip".

        Išmokite tinkamai klausytis.Turite atsirinkti kas jums yra svarbu, o kas nesvarbu. Kai išgirstate ką nors naujo, įdomaus, patraukiančio, jus apima džiaugsmas, suvokiate, kad plečiasi akiratis, o pagal aplinkybes tai gali turėti įtakos ir jūsų sąmonei.

        Neužmirškite pakankamai judėti; timkamai kvėpuokite, nes tam, kad būtų pasiekti geriausi rezultatai, smegenims reikia gauti pakankamai deguonies. Stenkitės tinkamai maitintis. Jei dirbate protinį darbą, jūsų maistas turėtų būti įvairus, neriebus ir nepergausus.

 


[Į pradžią][Stresas][Nervų sistemos ir jų dalys][Psichinės sveikatos stiprinimas][Pesimistas ir optimistas][Koks mokymosi tipas jums būdingas][Atsakymai į dažniausiai pasitaikančius klausymus apie depresiją][Savižudybė]